Een live chat uitbesteden lijkt niet zo logisch. Iemand anders gaat jouw mogelijke klanten beantwoorden en benaderen. Toch heeft een live chat uitbesteden veel voordelen die je kunnen helpen je website te laten groeien en je klantenkring te laten toenemen. De voordelen van een live chat uitbesteden worden hieronder uitgebreid beschreven.

Live chat is laagdrempelig

Live chat is een laagdrempelige manier voor beziekers van je website om contact te leggen met je bedrijf. Mogelijke klanten typen hun vragen of opmerkingen in en krijgen direct een reactie. Deze vorm van communicatie maakt de laatste jaren een grote groei door. Klanten vinden het prettig om op deze toegankelijke manier met een deskundige te praten. Een live chat zorgt voor klantenbinding en kan voorkomen dat klanten alleen je website vluchtig bezoeken, maar blijven zitten met hun vragen.

Live chat uitbesteden

Natuurlijk ben jij de deskundige over je product, maar feit is dat veel mogelijke klanten je website buiten kantoortijden bezoeken. En voor jou als ondernemer is het wellicht lastig dag in dag uit klaar te staan voor de klant, hoe graag je dat ook zou willen. Een live chat uitbesteden zorgt ervoor dat je nog mee bereikbaar bent en dat deskundigen jouw klanten zorgvuldig en passend te woord staan. Een live chat uit besteden levert daarom veel voordelen op die je bedrijf alleen maa ten goede komen.

De voordelen

Een live chat uitbesteden betekent dat je veel meer leads uit je website bezoeken krijgt. Er is een grotere beschikbaarheid waarbij je website zeven dagen via chat bereikbaar is. De klanten krijgen deskundig antwoord en jij hebt zelf de mogelijkheid om de deal te maken. En wat heel belangrijk is: de klanttevredenheid wordt groter omdat mogelijke klanten direct, vaak al binnen 20 seconden, antwoord krijgen op hun vragen. Zo zullen ze zich sneller met jouw bedrijf verbonden voelen.

Onderzoek de mogelijkheden

Onderzoek dus de diverse mogelijkheden om een live chat uit te besteden. Er zijn combinaties van uitbesteding mogelijk. Zo is er managed live chat waarbij een deskundig bedrijf de chat volledig overneemt of er is hybrid live chat waarbij deels je eigen medewerkers en deels het deskundige bedrijf de live chat verzorgt. Terwijl jij rustig slaapt, gaat het klanten werven gewoon door. Een live chat uitbesteden kan dus veel voordelen hebben voor je bedrijf. Dus overweeg deze optie ook eens bij het onderzoeken van de mogelijkheden om je klantenkring uit te breiden.